Langsung ke konten utama

Contoh Cerkak Bahasa Jawa

ROTI PACE
                Wengi iku aku wis pegel, tapi mara-mara aku dikandani kanca-kanca yen mene iku ana ulangan matematika lan tugas wirausaha. aku bingung, sebabe aku durung sinau matematika, lan aku ana dispen terus sing garai aku ora tau melu pelajaran. Akhire aku gak sinau, lan diskusi masalah tugas wirausaha karo kelompokku, kita gawe panganan roti keju. Terus, dibagi bahan-bahan sing kudu digawa. Aku kebagiyan gawa terigu, sauntara Erlin gawa keju.
            Dina iku wayahe matematika, aku kepeksan melu ulangan. Aku wis pasrah masio mengko hasile elek. Pas gurune rawuh, aku ngejer. Barang soale dibagi, uuh.. soale angel tenan. “nomer siji jawabane apa cah?” kanca mburiku nyaduk-nyaduk bangkuku. “sik ta, aku ya ora isa” jawabku. Akhire, dak jawab kabeh soale, masio aku ngerti aku ora bakal entuk biji ndukure 50. Sak marine ulangan matematika, Erlin kanda yen dheweke tuku keju sing regane 150 ewu. “Masya Allah lin, lin. Mbok yo dipikir nek arep tuku apa-apa, ngeneiki awakdhewe ora sido bathi malah tambel” Aris nyeplos. “wis. ngene wae, awakdhewe urun gawe ngganteni dhuwite Erlin ae, sak arek bayar 30 ewu. Piye?” Rino nengahi. “ora isa ngunu cah, sing salah kan Erlin, lha dheweke tuku barang larang ora kandha-kandha kancane dhisik” Aris ora terima. “wis-wis rek, ora usah geger wae, sak iki dipikir piye jalan tengahe. Aku isih ngelu iki mikirno matematika” aku nyauti. “ngene, sak iki dibalikke wae kejune, diijolke sing luwih murah, piye? Setuju apa ora?” Rino ngekeki jalan tengah. “setuju!” kabeh nyauti.
            Bel mulih sekolah wis muni. Sakiki wayahe kelompokku budhal garap tugas masak. Erlin sing paling semangat garap, sebabe dheweke seneng mangan. “rek, aku ijin budhal ngijolake keju ya. Mengko tak golek sing luwih murah” Erlin budhal ngijolake keju. Sauntara Aku, Rino, Aris, budhal menyang omahe Ardhan.
            Erlin wis mari ngijolake keju, terus awakdhewe masak. Pas kejune dak buka, “lho lin, awakmu salah tuku iki? Iki lak cokelat, duduk keju” sautku. “he iya, sebabe maeng aku golek keju sing murah ora ana, akhire tak ijolake cokelat, murah” Erlin jawab. “ya wis lah, awakdhewe gawe roti cokelat ae” aku nyaut.

            Proses masak e diteruske sampek mateng rotine. “hmmmm... sedhep” Ardhan nyeletuk, “yen ambune wis sedhep ngene, rasane ya jelas enak cah”. Ardhan arep ngicip, “lin, aku ngicip siji ya”. Erlin meneng. Barang wis diicipi Ardhan, dheweke mara-mara kepaiten, “iki roti pace tho lin?” Ardhan takon, “ngawur ae, roti cokelat” Erlin muring-muring, “rasane ngalah-ngalahi pace” Ardhan nggerutu. “lho iya tha dhan?”, aku melu ngicip, rasane pait tenan. Barang tak sawang wadah cokelate , “lin, cokelate kuwi dark chocolate, jinis cokelat sing rasane pait, ora ana gulane” celotehku. “lhayo lin, kerjamu kok ya ora tau beres” Aris bengok-bengok, “gara-gara matematika iki, dadi ngelu kabeh” Rino guyon. Awakdhewe guyu bareng.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Rawa Pening Drama (Bahasa Inggris)

B= Boy             : W= Woman    : V1= Villager 1 : V2= Villager 2 : V3= Villager 3 : Rawa Pening Drama Once upon a time, there was a little poor boy came into a little village. He was very hungry and weak. He knocked at every house to ask for some meal, but nobody cares him. B             : (knocks the door) “excuse me, can i get some meal? I am so hungry right now. Ohh why does nobody care me?” He did it at every house but nobody responded. He was about to give up, but he knocked at another house, finally a generous woman got out from her house, she gave him a shelter, a meal and a lesung. W            : (opens the door) “come and sit here boy! Wait for a moment! I’ll take you some meal”( goes to the kitchen) B             : “thank you, ma’am!” (sits down) W            :”here it is and it is!” (gives him a meal and a lesung) B             : (eats the meal) “oh. What is this?” W            :”this is a lesung” B             : “what for?” W            : “

Perkembangan Organisasi Sipil Masa Pendudukan Jepang

Gerakan Tiga A Merupakan nama dan semboyan, yaitu Nippon cahaya Asia, Nippon Pelindung Asia, Nippon pemimpin Asia. Didirikan pada 29 Maret 1942 Diketuai oleh Mr. Syamsuddin Sebagai wadah propaganda Jepang dengan membentuk komite di daerah-daerah. Membentuk divisi islam (Persaipan Persatuan Umat Islam) yang dipimpin oleh Abikusno Cokrosuyoso Namun organisasi ini kurang mendapat simpati dari rakyat sehingga dibubarkan pada Desember 1942. 2.        Pusat Tenaga Rakyat (PUTERA) Setelah dibubarkannya Tiga A, jepang kemudian membentuk Pemuda Asia Raya yang diketuai oleh Sukardjo Wiryopranoto, kemudian organisasi tersebut dibubarkan dan dibentuklah PUTERA. Dukungan rakyat terhadap Jepang mulai berkurang karena Jepang mulai mengekang rakyat. Kemudian Jepang kalah perang dan bekerja sama dengan tokoh nasionalis untuk memulihkan keadaan. Laalu, Jepang membentuk organisasi massa untuk menggerakkan rakyat. PUTERA dibentuk pada 16 April 1943 dengan Ir. Soekarno sebagai ket

Feminisme: Melawan Jajahan Patriarki dan Stereotip Gender

Banyak orang yang berbeda pendapat, miskonsepsi, hingga tidak setuju dengan konsep feminisme ini. Katanya, menyalahi kodrat perempuan Katanya, ambisi wanita untuk mengungguli laki-laki Katanya, tidak sesuai yang digariskan Tuhan Sebelum membahas lebih jauh mengenai feminisme, kita pahami dulu arti feminisme yang sebenarnya supaya tidak terjadi miskonsepsi Feminisme adalah sebuah gerakan yang memperjuangkan emansipasi atau persamaan hak sepenuhnya antara kaum wanita dan pria tanpa adanya diskriminasi. Marry Wallstonecraff dalam bukunya " The Right of Woman"  pada tahun 1972 mengartikan Feminisme merupakan suatu gerakan emansipasi wanita, gerakan dengan lantang menyuarakan tentang perbaikan kedudukan wanita dan menolak perbedaan derajat antara laki-laki dan wanita. Sebenarnya, Feminisme ini tidak hanya melulu soal kepentingan perempuan, namun juga soal kepentingan laki-laki. Kok bisa? Selama ini kita dijajah budaya patriarki, di mana laki-laki harus selalu l